Pośrednictwo pracy w Wielkiej Brytanii


W Wielkiej Brytanii wprowadzony został system licencjonowania pośredników pracy, którego zadaniem jest kontrola firm wysyłających pracowników do pracy na tym terenie.
Informujemy, że obowiązkiem posiadania zezwolenia objęte zostały następujące sektory regulowane:

• rolnictwo,
• leśnictwo komercyjne,
• ogrodnictwo,
• przetwórstwo rybne,
• zbieranie owoców morza,
• hodowla bydła mlecznego,
• pakowanie i przetwórstwo.

Każdy, kto dostarcza pracowników w Wielkiej Brytanii lub do Wielkiej Brytanii, nawet pośrednicy nie mający siedziby w tym kraju, musi posiadać odpowiednią licencję (pozwolenie). Organem wydającym zezwolenia pośrednikom pracy jest agencja rządowa
- Gangmasters Licensing Authority (Urząd ds. Pośrednictwa Pracy).
Wprowadzony system ma służyć przede wszystkim ochronie praw pracowników migracyjnych, którzy przyjechali pracować w Wielkiej Brytanii oraz wyeliminowaniu niepożądanych praktyk stosowanych przez nieuczciwych pośredników. Jednocześnie wprowadzony został katalog przestępstw i surowych kar z tytułu nieprzestrzegania przepisów, m.in.: kara pozbawienia wolności do 10 lat i grzywna pieniężna za prowadzenie działalności bez wymaganego zezwolenia oraz do 6 miesięcy więzienia i grzywna pieniężna w wysokości 5000 GBP za skorzystanie z usług nielicencjonowanych pośredników.

Ponadto informujemy, że niewiedza na temat konieczności posiadania ww. zezwolenia nie zwalnia z odpowiedzialności.

Więcej informacji o nowym systemie licencjonowania znajdziecie Państwo na stronie internetowej: www.gla.gov.uk.