Indywidualne poradnictwo zawodowe 
 
Klientów, którzy trafiają do doradcy zawodowego można podzielić na dwie grupy. Pierwszą stanowią ludzie młodzi, którzy dopiero stoją przed wyborem zawodu czy kierunku kształcenia. Dla nich ważna jest dobra orientacja w realiach rynku pracy i kierunkach jego rozwoju. Równie istotną, a może nawet ważniejszą sprawą jest dla nich wiedza o nich samych. Aby mogli świadomie i odpowiedzialnie podejmować życiowo ważne decyzje, powinni przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego jakie mają zdolności i predyspozycje, co ich tak naprawdę interesuje i czym chcieliby się zajmować, a także jakie wartości i idee mają dla nich zasadnicze znaczenie. Doświadczenie pokazuje, że indywidualna rozmowa z doradcą jest bardzo pomocna młodym ludziom, dla których często wybór np. kierunku studiów jest pierwszą samodzielnie podejmowaną ważną decyzją w życiu.

Drugą grupę klientów stanowią osoby, które utraciły pracę z powodów niezależnych od nich samych, np. wskutek redukcji miejsc pracy. Często mają za sobą długoletni staż pracy i nie są przygotowane do poszukiwania zatrudnienia w warunkach gospodarki rynkowej. Przychodzą do doradcy zawodowego oczekując wsparcia i porady. To naturalna reakcja zważywszy fakt, że bezrobocie jest dla nich doświadczeniem zupełnie nowym, w dodatku trudnym i stresującym. Niejednokrotnie tym przeżyciom towarzyszy poczucie wstydu z powodu utraty pracy. Dla takich osób samo podjęcie rozmowy na temat ich obecnej sytuacji jest krokiem naprzód. Kontakt z doradcą pozwala zmierzyć się z własną bezradnością, "pozbierać się", zaakceptować fakt pozostawania bez pracy, a następnie na nowo uwierzyć we własne siły i ułożyć indywidualny plan działania.

Doradcy zawodowi zatrudnieni w Centrach posiadają wykształcenie psychologiczne, pedagogiczne lub socjologiczne i są dobrze przygotowani do tego, aby służyć radą i pomocą wszystkim, którym wybór zawodu czy poszukiwanie pracy nastręcza jakiekolwiek trudności.

W zależności od potrzeb klienta, rozmowa z doradcą zawodowym obejmować może następujące zagadnienia:
• określanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
• określenie preferencji i predyspozycji zawodowych,
• opracowanie indywidualnego planu działania,
• przygotowanie listu motywacyjnego i życiorysu zawodowego,
• przygotowanie do rozmowy z pracodawcą,
• wsparcie psychiczne i wzmocnienie pozytywnej motywacji.

Na spotkanie z doradcą zawodowym można umówić się osobiście lub telefonicznie:

tel. 91 42 56 126, 42 56 128
tel. 94 346-25-37, 344-50-50